Brandlarm

Tjaba!

I dag utfördes den årliga kontrollen av alla brandlarm på jobbet. Jag och några andra med mig fick gå och kolla så att larmet tjöt inne i rummen också och inte bara ute i korridoren. Oj vad det tjöt.

Det började med att vi stod vid våra tilldelade platser i respektive korridor. Larmet skulle gå i gång klockan 10.00 men vi väntade några minuter extra så att de sista gästerna hann checka ut. Trots att jag visste att det skulle börja att tjuta blev jag skrämd i alla fall. Larmljudet i korridorerna har vi hört innan så man var lite van vid ljudet med det ljud som ljuder inne på rummen var av ett helt annat slag. Om man skulle sova då brandlarmet går i gång så går det inte att fortsätta till detta fasansfulla ljud. Så vid denna den årliga kontrollen var vi tvungna att lyssna efter detta ljud inne i varje rum. När jag hade gått i genom mina tjugo till delade rum så var jag bedövad på högra örat. Min förhoppning är nu att alla gäster kan sova gott och i trygg vetskap om att larmet fungerar inne på dessa rum.

Då vi samlades allihopa igen kunde vi konstatera att alla larm tjöt som de skulle trots mitt halvt förlamade öra.

Efter detta fortsatte jag med två brummande maskiner i form av en dammsugare och en mattvättmaskin. Så därför är min förhoppning om en lugn och fridfull hemma kväll utan störande element som en ringade telefon eller en plingade dörrklocka. STÖR EJ! Här bor en som vill ha det tyst omkring sig i dag.

Kommentarer

Populära inlägg i den här bloggen

John Blund den lille med paraplyen, sångtexter

Games ot thrones släktträd