Ved

Tjaba!

Nu när veden har torkat så skall den in i vedboa och det är inte lite ved som jag skall flytta från ett ställe till ett annat. Ca 11 km3 skall flyttas och lana (staplas) på nytt. Tur att det har varit gött väder i helgen men jag inte färdig. Jag har lanat innan men det tar sin lilla tid innan allt har kommit in eller i alla fall det som får plats eftersom jag har klyvt extra mycket i år då jag har varit permiterad från mitt jobb och för att slippa få ont om ved som vi fick i vintras. 

När man inte är så lång så kommer man till en punkt då man behöver någon form av hjälpmedel för att komma högre upp och i mitt fall använde jag en pall tills det inte heller hjälpte. Jag fick visserligen tag i en trappstege från en granne men det var lång och hög så att den nästan inte gick att fälla upp inne i vedskjulet. Men i alla fall så att gå upp och ner på en pall blev som att köra ett steppass på gymmet. Det fick bli min träning denna helgen. 

Denna lilla fågen hittade jag i Rönnäng i Bohuslän och tänk om man hade vingar så lätt det hade varit att lana ved då eftersom man slapp att gå upp och ner på en pall. 

Kommentarer

Populära inlägg i den här bloggen

John Blund den lille med paraplyen, sångtexter

Games ot thrones släktträd