Corona tider och träning

Tjaba!

I bland är det inte så lätt att vara oberoende om vad folk och medier tycker och tänker om olika saker.
Att träna eller inte beror på hur man väljer att tolka reglerna om att det max får vara femtio personer i lokalerna oavsett om man väljer gym eller gruppträningspass. Så hur gör man då eftersom det kan finnas folk som byter om innan eller efter träning. Det kan vara så att de väntar på att passet innan skall ta slut så att man själv kan träna. Gruppsalarna är där jag tränar väldigt nära gymmet.

Så nu har jag beslutat att de som tränar är de som är friska annars så orkar man inte träna. Jag är ju också korttidspermiterad från mitt jobb så jag kan numera träna tidigare på dagen än innan. I fjorton dagar har jag haft ett över ansträngt knä som har gjort att jag inte har tränat men nu är jag på banan igen. I dag valde jag att inte träna några ben för att inte belasta knät så det fick bli överkroppen som fick sig en geonomgång.

Troligen blir det på torsdagen som jag kommer att träna igen. Att solen lyser är ju något som piggar upp tillvaron samt att man nu kan köpa glass som man kan njuta av utomhus.

Kommentarer

Populära inlägg i den här bloggen

John Blund den lille med paraplyen, sångtexter

Games ot thrones släktträd