Träning är kul

Tjaba!

Ibland går tiden så snabbt att man glömmer av saker och ting. Det jag främst tänker på är att jag har tränat spinning men inte skrivit om det på bloggen eftersom jag tänkte det gör jag sen. Sen blev en vecka senare och nu har jag kört ett nytt pass.

Så idag väljer jag att skriva om dagen pass. Jag anser mig vara en rutinerad räv på det här med spinning men även jag fick lära mig nya saker idag. Det jag fick veta är att man tappar ett pulsslag i minuten ju äldre man blir så från att ha legat på 187 sänkte jag slagen till 185. Att räkna i huvudet blev visst inte så bra eftersom när jag kom hem kontrollräknade och insåg då att det rätta svaret skulle bli 181 slag i minuten i stället. 226-45=181 men så blev det inte när jag räknade. Jag tänkte 226 minus 26 blir 200 och 45 delat i två blir ca 20 så då kvittar det ut varandra och sedan var det bara att dra bort 20  pulsslag till men det var här någonstans som jag hamnade fel.

Jag är 45 år gamla och kan inte räkna i huvudet lägre. Så kan det gå när man förlitar sig på div elektriska apparater som gör det åt än.

Åter till själva passet. Nu när jag hade sänkt slagen så upplevde jag det som om jag låg mer i rätt pulzoner än innan men även det omvända att jag låg högt upp i den röda zonen. Vilket kändes lite konstigt då det brukar vara svårt för mig att komma dig eller så har jag bara varit lat som inte har kämpat tillräckligt mycket. Nog om det. Nu är det fredag och jag har ledig helg.Tjoho.

Träning är kul om det går som jag vill och i dag gjorde det så.

Kommentarer

Populära inlägg i den här bloggen

John Blund den lille med paraplyen, sångtexter

Games ot thrones släktträd