Nya övningar för mej

Tjaba!

TRX band från Gymgrossisten
Nu har jag tränat igen med min PT. Idag har jag kört mycket benövningar så som utfall, benspark, benpress men också lite bröst och rygg, en total genomkörare av min kropp alltså. Vissa övningar var lite lättare men andra var tunga och jobbiga.

Vad är TRX för något läs här klick

TRX bandet använde vi då jag gjorde övningar så som rodd och någon mer övning för magen och stabiliteten där. Snart kommer jag att veta exakt vad övningarna heter och då skall jag berätta detta men just nu får det bli så här.

Att göra utfall med en trästav som man håller ovanför huvudet var lättare än med en hantlar i varje hand. När jag använde hantlar hade jag framåtrotation i överkroppen så därför fick vi använda trästaven i stället för att övningen skulle bli rätt utförd. Det gäller att sträcka på sig i bland.

Redan när jag tränat färdigt för idag kunde jag känna hur det stramade och drog i mina benmuskler men det är nog ingenting mot vad som skall komma i morgon bitti när musklerna har fått "sovit lite".


Kommentarer

Populära inlägg i den här bloggen

John Blund den lille med paraplyen, sångtexter

Games ot thrones släktträd