Egen träning

Tjaba!

Idag var det första gången för mig att göra mitt nya program själv. Den första övningen knädag i TRX band var jobbigt så det blev inte lika många gånger som min tränare hade önskat. Övning nummer två i TRX bandet var utåt steg och det var inte så jobbigt denna gången så därför orkade jag göra 10/ 3 rep. Rygglyften gick också bra men nästa övning gick gå skogen. Jag vet inte om det berodde på att jag inte hade lyssnat ordentligt på hur maskinen fungerade eller om den var låst på något sätt. När jag trodde att jag hade fått det att fungera kändes det inte alls så som när jag tränar med min PT så något måste jag ha gjort fel. Det var därför som jag struntade i den övningen till slut.

Bröstpress på boll skulle jag ha två 6 kg hantlar men jag hittade inte så det fick bli två 5:or i stället men det blev lite för lätt tyckte jag. Nästa gång kan det bara bli bättre. Armhävningarna med lutning orkade jag bara 6/3 idag mot rekommenderade 10/3.

Benspark med tjugo kilos vikt var inte så jobbigt men att göra det omvända fick jag aldrig prova på då den maskinen var upptagen och jag ville inte vänta på min tur. Så jag gick vidare till utfallssteg men en trästång ovanför huvudet. Jag tror nog att jag lutade mig lite för mycket framåt då den kändes lättare än när jag gjorde den med min PT ståendes bredvid. Sista övningen för idag var reverse chrunchs som jag gjorde 15/3 innan jag fick göra min avslutande stretch.

Kommentarer

Populära inlägg i den här bloggen

John Blund den lille med paraplyen, sångtexter

Games ot thrones släktträd