Inspiration till viss musik

Tjaba!

Det är skillnad på hur mycket man tar i under ett pass och allt beror på vilken sorts musik som spelas. Jag har tidigare skrivit om detta men det är fortfarande lika aktuellt. Så om jag har haft en dålig dag på jobbet och spinning passet som jag kör inte har någon medryckande musik, blir det lätt att man bara sitter på cykeln och trampar med utan att anstränga sig överhuvudtaget. Sedan kan samma scenario bli ett helt annat om bara musiken ändras. I bland kan det räcka med en bra låt för att passet skall bli till träning och inget annat.

Dagens pass hade bra låtar och jag hade även haft en bra dag på jobbet. Pulsen som ibland spökar för mig var även den på min sida. Det som inte var på min sida idag var att på väg till min bil såg jag några mördarsniglar som jag kände min tvingad att ta död på, i min trädgård, innan jag åkte till jobbet i morse. Jag vill nämligen inte att de förökar sig och blir till hundratals så min trädgård blir brun av dem istället för grön som min gräsmatta. Vilka bekymmer jag har och ändå finns det sådana som har större problem än jag.

Kommentarer

Populära inlägg i den här bloggen

John Blund den lille med paraplyen, sångtexter

Games ot thrones släktträd