Trafikvett för rådjuren

Tjaba!

I dag klockan 05.30 då jag var på väg till jobbet kom jag inte många meter från min parkeringsplats innan jag såg det första vilda djuret. Först ut var en råbock följt av ytterligare ett rådjur femhundra meter senare. Detta rådjur borde lära sig trafikvett kan jag tycka eftersom den höll på att komma in i min bils vänstra blinkerlyckta.

Tyvärr har jag redan fått upplevt hur det är att få nocka ett rådjur med bilen. Nog om det. När jag skulle svänga ut på en större väg fick jag syn på ytterligare ett rådjur, men med detta djur hade jag ingen närkontakt i alla fall. Efter kanske fem kilometer var det dax igen men denna gången var det ett djur av modell större. Nämligen den största av dem alla. Skogens konung, älgen.

Tror nu inte att det är slut ännu med vilda djur för min del. När jag så äntligen hade kommit till jobbet råkade jag efter en stund titta ut genom fönstret och bort mot parkeringsplatsen. Fick jag se till min stora förvåning se ett rådjur igen. Fyra rådjur och en älg på under två timmar är rekord för mig. Då har jag inte räknat med eventuella dammråttor som jag kan har sett.

Kommentarer

Populära inlägg i den här bloggen

John Blund den lille med paraplyen, sångtexter

Games ot thrones släktträd