Lagom

Tjaba!

Hur många gånger får du höra att du ät snabb, smart och snygg? Ja, det är inte det första man får höra att man är, men om detta talade den norske föreläsaren Atle från Norge om när jag var på min utbildning inför EM- 2012 för damer i Göteborg. Han talade också om det svenska ordet lagom som ett unikt ord för just Sverige. En annan sak som han tog upp var att ge komplimanger till varandra och att ge en själv beröm e x jag är fantastisk. Det tar tydligen 1,40 minuter att sprida en positivstämning i t ex ett arbetslag men det tar 20 ggr att bygga upp en positivstämning. Till sist så avslutade han det hela med att säga att positivitet ger mer energi en negativ kritik. Han föreläsning var rolig eftersom han fick hela gruppen att skratta.

Förövrigt talade vi om praktiska grejor inför damfotbollsmästerskapet. Så nu är det bara att vänta på att jag skall göra min första dag i Volontärcentrat.

Kommentarer

Populära inlägg i den här bloggen

John Blund den lille med paraplyen, sångtexter

Games ot thrones släktträd