65 papper senare och jag har en ny bank

Tjaba!

I går bytte jag bank från Nordea till Swedbank. Jag förstår att man måste fylla i några papper samt skriva sin namnteckning på några av dem. Men 65 st olika papper med info och jag som tror att vi skall leva i ett papperslöst samhälle. Jag lever tydligen i fel värld.

Ett USB minne, CD skiva eller något liknade istället för papper, men jag tror dom gillar sin skrivare så mycket att de måste rättfärdiga dens existens med att låta den jobba väldigt mycket.

Min bankman tryckte tydligen att jag skulle ha lite helglektyr. 65 stycken pappersark blir en liten nätt hög på ca 1 cm. Räkna upp detta antal själva så ser ni vilken hög som jag har fått. Jag funderar allvarigt om man kan skicka ett mail till min bankman och säga att nu har jag gjort min "hemläxa". Undra om man får lov och gör så men han verkar vara en reko kille i sin bästa år. Inte en äldre herre alltså.

En annan sak som jag funderar över är varför man skriver på dessa papper utan att ha läst igenom det finstilta som stå i det övriga 55 papprerna som man inte behövde signera. Alla säger ju att man alltid skall läsa det finstilta men man kanske har en ångervecka här också?

Kommentarer

Populära inlägg i den här bloggen

John Blund den lille med paraplyen, sångtexter

Games ot thrones släktträd