Nytt elavtal och bildårar i Kungsbacka.

Tjaba!

Nu har jag äntligen efter sju sorger och besvär bestämt mig för ett rörligt elpris. Då de sa på nyheterna igår att elpriset inte har varit så lågt på fyra år. För vem vill egentligen betala överpris för något som man kan få för en billigare peng. Inte jag i alla fall.

En annan fråga jag ställde mig på väg hem från jobbet idag är hur jävla dumt kör folk egentligen. Jag sitter i min lilla gröna bil och skall svänga höger. Jag har ett eget körfält som är inramat med gatusten så det går inte att göra något annan än att svänga höger på denna plats. Om man vill svänga vänster i stället så gäller samma förutsättningar. Så jag börjar svänga höger när taxibilen som skall svänga vänster helt plötsligt får för sig att nu svänger vi höger i stället. Tur att man är snabbfotad så att man hinner med att trycka ner bromspedalen innan man krockar. Farten var inte hög om vi hade krockat, men jag hade haft en bil i sidan på min bil då. Dessa taxichafförer! När skall det bli folk av dem, är dagens fråga?

Kommentarer

Populära inlägg i den här bloggen

John Blund den lille med paraplyen, sångtexter

Games ot thrones släktträd