Ökad rörligehet i kroppen med yinyoga

Tjaba!

Efter att jag har varit sjuk har även instuktären varit det men denna veckan har jag både tränat yoga och spinning. En effekt av yogan är att det känns som om jag har blivit lite vigare. Detta upptäckte jag när jag skulle böja mig ner för att sätta i dammsugarsladden i väggen. När jag börjde mig ner tog det inte emot utan jag upplevde hela rörelsen som mycke smidigare än tidigare. Jag hoppas och tror att det verkligen är som om det fanns något som man kunde mäta smidigheten före och efter. 

Jag gjorde nya yoga rörelser i tisdags bla så sträckte jag ut höftpartiet och det var förhoppningsvis denna röreslsen som bidrog till den ökande rörligheten i kroppen. 

I dag torsdag tränade jag spinning igen. Jag vet att jag har varit sjuk men även haft andra åtagande som har gjort att mitt mål med att träna två gånger i veckan under höstterminen inte har kunna uppfyllas så många gånger har i alla fall denna veckan blivit verklighet. Så hurra till mig själv för att åstakommit detta. 

Kommentarer

Populära inlägg i den här bloggen

John Blund den lille med paraplyen, sångtexter

Games ot thrones släktträd