Första lite längre cykelturen med cykeln

Tjaba!

Min första längre cykeltur på min nya cykel gick till ett ställe vid Glommen som heter Thuresson och säljer både kött och våfflor. 

Eftersom vi har ett litet sommarställe som vi delar med min pojkväns mamma i Falkenberg och på Skreastrand så är det ändå en bit att cykla än om vi cyklade från Kungsbacka där jag bor. Enkel väg från Skreastrand är ca 15 km men på cykelbarna eller väg så det var inte så jobbigt att komma dit. 

Redan veckan före så var vi där men då tog vi bilen. Då åt jag en våffla med skagenröra och min pojkvän tog en med kycklling och curry. Det var så mycket skagenröra så att en tredjedel hade räckt. Min pojkvän tyckte att det var lagom det han fick men jag tyckte att min våffla fick för mycket röra på sig. Jag blev helt enkelt äcklad av all mat samtidigt som jag skämdes för att jag inte åt upp all röra. Vi sa båda två att om vi kommer tillbaka så skall vi ta en våffla med sylt och grädde istället vilket vi mer eller mer gjorde nu när vi cyklade dit denna gång. 

Jag tog istället för sylt och grädde sSalt karamellglass på min och det var mycket godare än skagenröra plus att jag kunde äta upp allting. Prisvärt var det också.

På vägen hem cyklade vi en annan väg som var mer rak och tråkig. Det var en bit av Kattegattleden som vi cyklade på men oj så jobbigt det var att cykla hem i motvinden. Även om min nya cykel är mycket lättare samt rullar lättare än den gamla. Det var också


lite jobbigt att hittat den bästa växeln när man har tjugofyra att välja mellan. Min förra cykel hade bara tre. 

Kommentarer

Populära inlägg i den här bloggen

John Blund den lille med paraplyen, sångtexter

Games ot thrones släktträd