Cykel Lapierre Sharper 2.0 W Disk (S)

Tjaba!

Eftersom jag fylle 50 år i augusti har jag önskat mig en ny cykel vilket jag nu har köpt. Det blev en Lapierre Sharper 2.0 W Disk (S) och den är vit. Eftersom jag är lite kort bara 160 cm i struplästen blev denna cykeln perfekt eftersom den är kortare från hjul till hjul samt lägre från sadeln och nedåt än vanliga standadcyklar är. Ramkonstruktionen är alltså mindre och så här säger de om detta på deras egna hemsida.


Ramstorlek:

Small (38 cm) Passar ca 155-165 cm långa personer.

Medium (42 cm) Passar ca 163-175 cm

Large (46 cm) Passar ca 173-185 cm


Från att alltid haft fotbroms har jag nu bara skivbromsar och 24 växlar mot de tre som jag mer eller mindre alltid har haft. Just nu gäller det att lära sig att använda alla växlar "rätt" men det kommer väl med tiden. Att sedan gå från fotbroms till att bromsa med hjälp av handbromsar ställer till det i min hjärna ibland. Eftersom jag undrar varför det inte händer något när jag fotbromsar som jag alltid har gjort. Det är väl en vanesak detta med utgår jag ifrån. 



Kommentarer

Populära inlägg i den här bloggen

John Blund den lille med paraplyen, sångtexter

Games ot thrones släktträd