SARS-CoV-2 och träning

Tjaba!

Jag har inte varit i gymet på flera månader på grund av det som händer i omvärlden och dess restrektioner. 

I folkmunn kallad Covid-19 men egentligen heter viruset SARS-CoV-2 och nu när det börjar ljusna på sjukfronten har jag börjat träna igen. I dag var jag på gymmet och körde lite för att se hur det verkar med att hålla avstånd osv. Det gymmet som jag var på är litet så det kändes lite trångt men som tur är finns det fler ställen att träna på inom samma kedja än det som jag var på. 

Jag är lite ringrostig men jag körde några övningar för att se vad som var okej eller inte. Armarna är svaga liksom magmusklerna men benen går man mycket med i mitt jobb så de var inga problem. Visserligen så körde jag mer arm- än benövningar men nu vet jag lite mer vad jag behöver träna på.

Kommentarer

Populära inlägg i den här bloggen

John Blund den lille med paraplyen, sångtexter

Games ot thrones släktträd