Kalorier och mat

Tjaba!

I dag tog jag en prommenad efter jobbet och eftersom jag har en ny mobil med stegräknare osv blev det extra kul. Jag har gått denna rundan innan också så jag vet att den tar ca 1 timma nästan exakt och det gjorde den också. 

Jag fick också veta att den var 5 km lång eller 5,2 om man skall vara exakt. Man kan gena över en kyrkogård eller så kan man gå runt den. Det finns lite alternativ längs med vägen om man inte vill gå till höger så tar man vänster osv. Jag visste sedan innan att den är så lång men som sagt idag var det exakt på steget som räknades och inte ett höftande från min sida.

Det som var nytt också är att det finns en kalorimätare i min mobil så nu fick jag veta att jag under den timman som jag var ute förbrände jag 275 Kcal. Jag vet inte om det är mycket eller lite eftersom jag inte är så insatt i det här med kalorier. Men genom appen i telefonen fick jag veta att den crossiant som jag åt till frukost har jag nu promenerat bort tillsamman med nektarinen jag tog när hade duschat efter promenaden. Så nu kan jag äta en crossiant till frukost varje dag förutsatt att jag går en 5 km promenad när jag kommer hem. 

I dag var det soligt väder med lite vind och ca 17 grader i solen men när man hade fått upp värmen i kroppen så gjorde det inget att det blev kallare när man kom in i skuggan. Eventuell kyla eller kallhet märktes inte när man väl var igång. 



Kommentarer

Populära inlägg i den här bloggen

John Blund den lille med paraplyen, sångtexter

Games ot thrones släktträd