Mera bålträning

Tjaba!

Idag var det träning med min PT igen. Vi körde igenom mitt program för att se om jag gör mina övningar rätt. Han sa att mina TRX övningar var mycket stabilare nu och inte så fladdriga men som man säger "övning ger färdighet". Detta stämmer ju in i detta fall då jag själv upplever att jag har fått en stabilitet i övningarna som heter knädrag och utåtsteg. Rodden i TRX bandet kunde förbättras men är på det stora hela bra. Rygglyften skulle jag nu försöka att gå lite djupare ner på vägen ner men det är helt okej när jag är på väg upp i samma övning. Bakåt flyes var i en helt annan maskin än den som jag har använt när jag har varit borta på gymet i Borgås. I City är maskinen lite annorlunda så det kändes tyngre också inte bara viktmässigt men även mentalt.

Bröstpress på boll gick åt skogen så vi fick förenkla den till att göra övningen utan boll tills jag kan den och därefter göra den på bollen igen. Vi gjorde till och med övningen två gånger bara för att det gick så dåligt och det var under den andra gången som jag föreslog att man kunde skippa bollen tills jag blir bättre på övningen.

Benspark och bencurl var det inga större problem men mer än att det kom gaska så mycket mjölksyra i benen när jag gjorde bensparken. Nordic Wellness har inte samma maskiner på alla gym utan det kan skilja sig lite mellan gymmen och därför fick jag göra utfalls steg på en matta i stället för den gröna långa mattan med siffror på som finns i Borgås men det gick bra ändå.

Omvända crunch skulle varit min sista övning följt av armhävningar som vi hoppade över på min begäran för jag kände av att jag inte skulle klara ut av dem pga att jag har lite ont i min handled. I stället fick jag ytterligare en övning som jag skall ha med mig i mitt program. Min PT kallar det för Superman och den går ut på att man ligger på en boll och för höger arm fram och vänster ben bak samtidigt som de är sträckta och så tvärt om så att nästa sida får sig en genomgång.

Lite stretch på detta och man är i tipp topp from tills träningsvärken kickar in lagom tills man skall ta sin kvällssmörgås när man kommit hem igen.

Kommentarer

Populära inlägg i den här bloggen

John Blund den lille med paraplyen, sångtexter

Games ot thrones släktträd