Mer övningar

Tjaba!

Jag värmde upp som vanligt i tio minuter för att sedan köra mitt vanliga program. Först körde jag lite styrka med hantelrodd med en sexkilos vikt, pullover  följt av benböj med hantlar allt gjordes 12x3 repetitioner. 

Därefter utfall utan vikt som följdes av inåtrotationer av rotatorcuffen för att stabilicera axelmuskelaturen. När detta var färdigt var det dax för roddmaskinen men den var upptagen så jag körde lite smidighetsövning med pinne. 

Sedan blev det rygg- och höftlyft. När jag skulle göra plankan upptäckte jag ett sår på min arm just där jag skulle ha tyngden när jag gör plankan. Så även denna övningen plockade jag bort. Därefter var det bara reverse chrunch och leg extension liggande som var kvar innan jag kunde gå hem. 

Kommentarer

Populära inlägg i den här bloggen

John Blund den lille med paraplyen, sångtexter

Games ot thrones släktträd