Brandkårsutryckning

Tjaba!

Förra fredagen blev träningen inställd pga att tränaren satt fast i en bilkö pga en trafikolycka men i dag var allt som vanligt.

Jag kämpade på bra tycker jag själv med att hålla pulsen på den nivån instruktören ville att den skulle vara. Musiken var gamla discodängor från den tiden då jag själv hängde på dansgolven.

En annan sak som gjorde att jag kunde kämpa på var att jag inbillade mig att jag var med i en tävling där uthållighet var ett nyckelord. Det jag såg mig själv göra var bla krypa in i trånga utrymmen med full brandutrusning samt syrgastuber på mina axlar men även springa hinderbana med samma utrustning på mina axlar. Jag skulle även upp i ett rökfullt torn med mina lufttuber för att därefter ta mig ner till marken via en rutschbana typ en sådan dom de använder för att evakuera brinnande flygplan med. Det var med andra ord ett rätt tungt scenario som jag målade upp i min hjärna. Till sist kom jag också i mål och spinningpasset var slut. Självklart så vann jag tävlingen i fall någon undrade.

Kommentarer

Populära inlägg i den här bloggen

John Blund den lille med paraplyen, sångtexter

Games ot thrones släktträd