Inlägg

Brandkårsutryckning

Tjaba! Förra fredagen blev träningen inställd pga att tränaren satt fast i en bilkö pga en trafikolycka men i dag var allt som vanligt. Jag kämpade på bra tycker jag själv med att hålla pulsen på den nivån instruktören ville att den skulle vara. Musiken var gamla discodängor från den tiden då jag själv hängde på dansgolven. En annan sak som gjorde att jag kunde kämpa på var att jag inbillade mig att jag var med i en tävling där uthållighet var ett nyckelord. Det jag såg mig själv göra var bla krypa in i trånga utrymmen med full brandutrusning samt syrgastuber på mina axlar men även springa hinderbana med samma utrustning på mina axlar. Jag skulle även upp i ett rökfullt torn med mina lufttuber för att därefter ta mig ner till marken via en rutschbana typ en sådan dom de använder för att evakuera brinnande flygplan med. Det var med andra ord ett rätt tungt scenario som jag målade upp i min hjärna. Till sist kom jag också i mål och spinningpasset var slut. Självklart så vann jag tä...

Inspirationsbilder för att motivera mig

Bild
Tjaba! Det kändes tungt att gå till träningen då jag hade ont i högra skuldra och axel. Jag hade bokat in mig på ett spinningpass som jag till sist kom iväg på. Det som motiverade mig var de här korten som jag tog på en vy som jag ser dagligen från mitt jobb men idag var det extra vackert då molnen i bakgrunden visade som om de var en vit kalkväg typ Dovers vita klippor eller att man ser snötäckta bergstoppar i bakgrunden.

Uthållighetsträning på cykel

Tjaba! Jag kan konstatera att ibland är det lätt att träna och ibland är det trögt. Idag var en bra dag då allt kändes lätt och jag vet inte om det beror på att jag fick sova en stund innan träningen eller om det var det vackra vädret som påverkade mig. En annan sak kan vara att jag hade en instruktör som förutom att jag gillar honom valde musik som gjorde att man var villig att kämpa lite extra. Själva passet var baserat på uthållighet och det var här som musiken spelade en stor roll under de 60 minuterna som passet var. När man är i situationen och i nuet läggar man kanske inte på minnet vilka låtar som spelas så de enda låtarna som jag kommer i håg är Måns Zelmerlöws låt Heros samt Black Box  Ride On Time. Nu är det som sagt fredag och just nu äter jag lite popcorn och dricker lite Coca-Cola. Skål.

Sensommar träning inomhus igen.

Tjaba! Jag tränar för att må bra inte för att se snygg ut i fall det är någon som undrar. Så i fredags var det återigen tid för ett cyklepass och som vanligt var det segt den första halvtimman men den andra halva hade jag kommit i kapp. På passet var de flesta av cyklarna tomma men jag vet inte varför egentligen? Kan det vara att det var fint väder ute eller att folket väljer ett annat gym. Själv försöker jag att ta mig i kragen igen och börja träna lite mer seriöst igen efter att ha tagit en lång semester från allt vad träning heter till förmån för vanlig hederlig semester och husrenovering. 

Promenad efter jobbet

Bild
Tjaba! I stället för att köra ett Indoor Walkingpass idag valde jag att gå en promenad. Det blev en tur som tog en timma och skälet till att jag valde att ta en promenad i stället för att träna på gymmet var att jag var så stressad då det var mycket att göra på jobbet. Att ta en promenad var något som jag kom på under eftermiddagen på jobbet och så här i efterhand var det ett bra val som jag gjorde. Jag fick en hel del av den friska luften i alla fall.

Hummertinor

Tjaba! Så här i hummerfiske tider blev jag varse om hur tung en hummertina är. Så om nu varje tina väger mellan 10-15 kilo och så tager vi det gånger 14 stycken så blir det några kilo som jag bar i går och som det inte skulle räcka bar jag ett gäng tegelpannor från ett ställe till ett annat också. Upprepning är dagens ledord så det är därför som jag har en lättare träningsvärk i överarmarna idag men det är ändå okej för det kunde ha varit värre.

Husrenovering och träning

Bild
Tjaba! Även om jag inte har varit i en träningslokal på länge så har jag fått min dagliga dos av träning i då i form av husrenovering. Inte viste jag att det är så tungt att renovera och då tänker jag inte bara på den mentala biten utan även den fysiska som jag tycker är mycket tyngre än jag hade förväntat mig. Jag får nog ge mig en ros eller två för att överhuvettaget ta mig till en träningslokal inom den närmsta framtiden.