Spinning med lite extra

Tjaba!

I går körde jag spinning som vanligt men med en ny instruktör för mig eftersom den vanliga var på tjänsteresa. Vi började med att köra lite uppvärmning genom att cykla på en virutiellbana i Grekland med sol och greksika vita hus med blåaknutar men vi passerade även kändra grekiska statyer och tempel under resans gång. Efter att uppvärmningen var klar stängdes tv av och vi såg bara vad pulsbandet visade om det var några som körde med detta. Själv körde jag utan. 

Pink, Sia och Agnes var de tre artister som bidrog med sina låtar under passet. Det var ovanligt för mig att få höra så få artister för det brukar knappt vara två låtar från en artist i vanliga fall. När själva spinningpasset var slut sa instruktören att han skulle bjuda på lite extra i form att att vi skulle gå ner en trappa till träningssalen för att köra två låtar med styrketräning troligen från något BodyPunp pass. Jag är lite osäker på om det stämmer men eftersom han även är instruktör för BodyPump så borde det stämma. När vi hade kört rygg- och axellåten frågande någon om vi inte kunde köra en för magen också vilket det också blev. Att följa med på det extra träningspasset var helt frivilligt men jag gjorde det också som en kul grej när jag ändå var där. 

I onsdags skulle jag har tränat BodyPump men valde att ta en promenad på ca en timme i stället men jag vet inte om det var ett sådan bra val då jag fick ont under ena trampdynan. Någon dag senare upptäckte jag att det var en vattenblåsa som jag hade fått och det var den som hade gjort ont och i och med att blåsan gick i sönder fick jag ont på ett annat sätt under foten. Att promenera var tydligen inte sådan bra idé som jag trodde utan jag borde ha blivt en soffpotatis i stället.  





Kommentarer

Populära inlägg i den här bloggen

John Blund den lille med paraplyen, sångtexter

Games ot thrones släktträd