TRX är något nytt för mig

Tjaba!

I dag tränade jag med min PT och livet var inte längre en dans på rosor. Jag värmde upp i en maskin som liknar Indoor Walkingmaskinerna men ändå inte. Därefter fortsatte vi med att köra en massa övningar i TRX bandet. Att använda ett TRX band för att träna med var en ny erfarenhet för mig. På sikt kanske det kan bli något för mig men just nu är jag tveksam. Övningar som vi gjorde med hjälp av bandet var bicepsdrag, rodd och hög planka med ben indrag m.m. Den sist nämnda övningen var inget för mig då jag var alldeles för svag. Det fick bli utan band istället.

Min PT tyckte att jag höll ett bra tempo men själv blev jag både flåsig och trött men det skall man vara efter ett träningspass med en PT tycker jag. Kraven är högre för man vill känna att man har tränat när man har gått därifrån annars så kan det tyckas som om man inte har fått valuta för pengarna.

Så här efteråt är jag lite mör i armarna och vaderna. Det skall bli intressant att känna efter hur kroppen mår i morgon.

Kommentarer

Populära inlägg i den här bloggen

John Blund den lille med paraplyen, sångtexter

Games ot thrones släktträd