Nystart med träningen

Tjaba!

Så här efter nyår brukar det vara fullt på träningspassen men även reservlista brukar vara fulltecknad. Innan jul var vi ett par tappra själar som kämpade på med våra egen träning i nästan tomma lektionssalar. Efter jul får man knö för överhuvudtaget för plats i en sal som är byggd för trettio personen men oftast inte är man mer än tjugo när allt har lugnat ner sig igen.

Just nu har jag bihåleinflammation så det stör inte mig att det redan nu är fullt på vissa av passen i nästa vecka men jag kan inte låta bli att undra vad som skulle hända om de som är stamkunder får företräden till alla pass. Skulle alla nya inskrivna medlemmar som har fått eller köp ett träningskort vara lika aktiva på att träna då. Eller är det bara så att vi veteraner måste få beklaga oss över samma fenomen som inträffar varje år eftersom vi inte har något speciellt nytt berätta om våran egna träning.

Så man frågar sig ändå hur många kommer vara aktiva om tre månader egentligen? Jag omformulerar frågan, Hur många kommer att köpa nytt kort när det gamla har tagit slut? Tänker i första hand på de som har fått tio gångs kort. Det finns säkert någon som vet men inte är det jag i alla fall.

Nu skall jag drick lite varmt te innan jag skall se på Antik Rundan på Svt 1.


Kommentarer

Populära inlägg i den här bloggen

John Blund den lille med paraplyen, sångtexter

Games ot thrones släktträd