Min Lottovinst

Tjaba!
 
Att spela på lotto är som ett kliande myggbett. Svårt att pricka rätt och när man tror att det är rätt så har man missat numret precis. Att ha numret bredvid det rätta är inte kul, men oftast en verklighet. De få gånger som man prickar rätt eller en hel rad är euforiska. Min lycka är total bara av tanken på att jag hade tagit och prickat in rätt nummer på en liten pappersbit.

Hur gör man då för att få alla rätt, ja om man bara visste det! Jag tror att turen eller slumpen är en del i det hela. Jag kan spela på födelsedags-, anställnings, hus- och slumpvisa nummer utan att veta vad det var som gjorde att denna gången var den gång som alla sju nummer trillade in till min fördel.

Så jag sitter här och väntar på mina sju nummer skall vara de rätta sju och inga andra, men skam den som ger sig. Man vinner inget om man inte deltar heter ett gammal visdoms ord om jag inte minns fel.

Resultatet blev i dag 4 rätt på två olika rader samt varav de var på olika dragningar.
Totala vinstsumman? 44 kr! Undra vad jag skall köpa för min stora vinst?

P. s. I dag, onsdag den 12 sep, skulle jag hämta ut min vinst. Det visade sig att summan nu var uppe i 92 kroner och jag frågan som jag ställer mig är! Vad är det som jag har missat? Inte för att jag klagar över att ha fått extra pengar men man undrar ju? D.s.

Kommentarer

Populära inlägg i den här bloggen

John Blund den lille med paraplyen, sångtexter

Games ot thrones släktträd