Volontärarbete under WTG tävlingarna i Göteborg 2011.

Tjaba!

Efter att ha jobbat som volontär på VM för personer som har fått ett eller flera organ transplanterade. Har jag nu tid att berätta om mina erfarenheter.

Första dagen var jag volontär på en cykeltävling där min enda uppgift var att stå och vakta ett rep vars uppgift var att hålla obehöriga utanför själva cykelbanan. Tyckte inte denna uppgift var särskilt meningsfull.

Dag två var jag volontär på en simtävling i Valhallabadets 25 meters bassäng. Där det efter strul med olika startlistor blev så att vi började att dela ut vatten och bananer i olika omgångar till publiken och de tävlande för att de skulle hålla sig lugna och inte svimma utav värmen inne på Valhallabadet. De var också här som jag fick min första pin, en Kinesisk flagga. Jag upptäckte senare att det fanns en stor marknad av personer som var villiga att byta den jag hade fått mot en annan.

Dag 3 var jag volontär på en Bouletävling. Här fick jag vara mätdomare och protokollförare samt dela ut lunchmaten till de aktiva. Denna dag kände jag mig nyttig dvs jag hade en uppgift som var betydelsefull för själva tävlingen.

Dag 4 och 5 var volontär uppdraget det samma. Min uppgift var att titta på folks ackreditering för att se om de hade rätt att äta i lunchtältet. Den andra uppgiften var att plocka disk och att se till att det var fint och rent hela tiden. Dessa sysslor kunde jag göra i sömnen då de ligger nära mitt civila yrke.

Kommentarer

Populära inlägg i den här bloggen

John Blund den lille med paraplyen, sångtexter

Games ot thrones släktträd