Träningsresa till Fuerteventura, dag 5

Tjaba!

I natt (fredag) har jag nästa fått sovit hela natten utan att höra något störande ljud. Första träningspasset för idag var cirkelträning där vi bla gjorde plankan, dips, sneda situps, biceps culs, mountain climber osv. Därefter var det trettio minuter Body Balance där betoningen låg på stretching och extra roligt var att under hela förmiddagen då vi tränade lyste solen. När passet var slut var det raka vägen upp till rummet för att byta om till bikini. Låg vid poolen och solande i närmare en timma innan min mat och sov klocka ringde och det var tid för lite lunch. När jag hade ätit klart hade också solen gått i moln så jag undra om jag skall dansa soldansen för att den skall komma fram igen bakom molnbankarna.

Innan träningen på eftermiddagen hade jag en ansiktsbehandling inbokad. Det var ett specialerbjudande. 90 minuter inkl massage stod det. Jag har gjort ansiktsbehandlingar innan och då har en ansiktsmassage ingått så jag trodde att det var det de menade när de specificerade det i menyn. Det dom menade var en ansiktsmassage och en massage för armar och händer som ingick. Inte för att jag klagar men det är tydligen lite olika vad som ingår i en ansiktsbehandling beroende på vilket land man är i. Jag tog det som en extra bonus för arm- och handmassage var inget som jag räknade med när jag bokande in mig på denna behandling. 79 euro fick jag betala.

Träningspasset som vi körde på eftermiddagen var ett nytt Bodyattack pass på 60 minuter. Redan under första låten kände jag hur det stramade i baklåren och mina knän ömmade också. Jag vet inte om jag är överansträng i knäna eller om det är underlaget som spelar in.

Solen tog nog bättre än jag hade räknat med eftersom jag har lite ilsket lysande röda partier på min kropp där jag inte har kommit åt så bra att smörja in mig med solskyddsfaktor.

Kommentarer

Populära inlägg i den här bloggen

John Blund den lille med paraplyen, sångtexter

Games ot thrones släktträd