Träna med en personlig tränare

Tjaba!
 
I dag hade jag en träff med en personlig tränare för att se om jag kan få lite bättre effektivitet på min träning. Mina förväntningar inför möte var inte så stora men jag ville inte ha en person som skriker åt mig hela tiden. Det vi började att tala om var mina mål och vad jag ville ha ut med min träning. Jag som tränar en hel del Body Pump och har ett fysisk tungt arbete ville hitta nya övningar som kan förhindra förslitningsskador. En sak som vi kom fram till var att jag skulle träna mina djup liggande axelmuskler då jag inte hade så mycket styrka där. Jag ville även träna mina buk- och ryggmuskler så vi gick igenom och provade dvs övningar för att därefter hitta övningar som jag kan köra efter tex ett spinning pass. 

Jag upplevde hela timme som en inspiration för mig som jag kan använda när det känns tungt. En sak som jag och PT Sara kom fram till var att jag skall äta lite mer innan min träning för att få den orken som jag saknar vissa dagar. Dessa dagar har jag sagt att jag inte orkar träna pga mycket på jobbet, men det har berott på energibrist så med hjälp avsett högre mat intag skall detta bli bättre och jag kommer att ha mer ork till att träna.

Så hela upplevelsen med en personlig tränare var mer positivare än jag trodde på förhand. Tack Sara.

Kommentarer

Populära inlägg i den här bloggen

John Blund den lille med paraplyen, sångtexter

Games ot thrones släktträd