Julklapps ångest

Tjaba!

Julen närmar sig med stora steg och fortare tycks tiden gå ju närmare man kommer. Julklappar är ett helt kapitel för sig då det gäller att vara uppfinningsrik och inte tråkig. Man får inte ha slentrian inhandlat liknade julklappar till samma person varje år för då kan man uppfattas som tråkig och utan idéer. Själv försöker jag vara klar med min julklappar till 1:e december varje år för då kan jag välja om jag vill stå i kö i den affären för en julklapps skull eller inte. Jag kan också få gå runt i alla affärer utan press på att köpa eller hitta något speciellt till någon specifik person. Jag kan alltså ha tid att njuta av julsånger, skyltfönsternas julpyntningen eller vad det nu kan vara. Tid är inget man kan köpa för pengar utan detta måste man skapa själv.

Kommentarer

Populära inlägg i den här bloggen

John Blund den lille med paraplyen, sångtexter

Games ot thrones släktträd